Τρίτη 15 Ιουλίου 2008

Τα δικαιολογητικά των πολιτών στις αιτήσεις στο δημόσιο

Οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν, κατά νόμο, να συγκεντρώνουν οι ίδιες τα δικαιολογητικά των πολιτών που απαιτούνται αναφορικά με αιτήσεις τους. Πλην όμως τέτοια συγκέντρωση δεν γίνεται και αναγκάστηκε ο υφυπουργός έσωτερικών να εκδώσει εγκύκλιο για εφαρμογή του νόμου..... επισύροντας και πειθαρχικές ποινές στους παραβάτες δημοσίους υπαλλήλους. Αν χρειάζεται εγκύκλιος με απειλή πειθαρχικών κυρώσεων για να εφαρμοστεί ο νόμος, τότε είμαστε ακόμα πολύ μακριά από την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Και όταν δεν καταπολεμείται η γραφειοκρατία ανθίζει η παρασυναλλαγή με τους δημοσίους υπαλλήλους και το λεγόμενο από τον κόσμο "γρηγορόσημο" τείνει να γίνει θεσμός ακατάλυτος. Βέβαια δεν αρκεί η ψήφιση ενός νόμου για να λυθούν τα προβλήματα. Θα πρέπει να υπάρχει και η ανάλογη υποδομή. Η πληροφορική θα πρέπει να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο για να επικοινωνούν οι υπηρεσίες με ταχύτητα και ασφάλεια. Επομένως, πριν επιβληθούν πειθαρχικές ποινές θα πρέπει να εξετασθεί αν οι υπηρεσίες έχουν την υποδομή να εφαρμόσουν το νόμο με τελικό σκοπό την εξυπηρέτηση του πολίτη. Ο νόμος δεν φτάνει..... Χρειάζονται και κονδύλια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: