Ο κόσμος θέλει ακόμα να σκέφτεται με ιερό δέος το Άγιο Όρος και να θεωρεί (ο ανδρικός πληθυσμός) ότι αποτελεί έναν ιερό σκοπό στη ζωή του κάποια φορα να το επισκεφθεί για να νιώσει πιό απελευθερωμένος από τα ψυχικά του βάρη. Η αναφορά στο Άγιο Όρος είναι συνυφασμένη στην παράδοσή μας, ως επί το πλείστον, με βυζαντινό τυπικό τέλεσης της θείας λειτουργίας και μας φέρνει στο νου ασκητές αδυνατισμένους μοναχούς οι οποίοι έχουν αφιερωθεί στο θεό. Μετά τα τελευταία γεγονότα ποιός θα προστατεύσει το Άγιο Όρος από ορισμένους αγιορείτες μοναχούς οι οποίοι, ναι μεν έχουν απαλλαχθεί από τα εγκόσμια αφότου ασπάστηκαν τον μοναχισμό, αλλά δείχνουν να ασχολούνται ενεργά με τις μπίζνες και το Μαμωνά..... μέχρι σημείου να σε κολάζουν. Οι μοναχοί δεν έχουν περιουσία (μάλιστα κληρονομούνται εν ζωή με την κουρά τους, δηλαδή όταν γίνονται μοναχοί) και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ. Τότε ποιά η διαφορά τους με τους λοιπούς ιερωμένους;;; Αυτοί μόνοι τους διάλεξαν την απομόνωση από τα εγκόσμια. Δεν μπορεί λοιπόν να έχουμε δηλώσεις από τον ηγούμενο Εφραιμ για οικονομικές συναλλαγές. Άλλα περιμένουμε από τους πνευματικούς μας πατέρες. (ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΚΟΡΟ ΕΧΕΙ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΣΕ ΣΠΙΤΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, τότε δεν υπάρχει τίποτα όρθιο). Με ενοχλεί αφόρητα αυτή η εμπορευματοποίηση του Αγίου Όρους. Εντάξει πρέπει να έχουν τα προς το ζην και τα προς συντήρησή τους οι Ιερές Μονές (διότι έχουν έργο να παράξουν) αλλά όχι με τρόπο του τελευταίου μεσίτη ευκαιριών. Οπωσδήποτε κάτι πρέπει να αλλάξει. Από το Άγιο Όρος καλό θα είναι να θυμόμαστε τον γέροντα Παίσιο και άλλους σεμνούς και ταπεινούς γέροντες κι όχι τους εμπόρους των οικοπέδων. Αλήθεια σε ποιόν δεν έρχεται στο μυάλό η εικόνα από τα μαθητικά μας χρόνια της οργής του Ιησού όταν είδε τον οίκο του πατρός του να μεταβάλλεται σε οίκο εμπορίου όπου και τους πέταξε όλους τους εμπόρους έξω. Τί θα έκανε άραγε τώρα αν έβλεπε το Περιβόλι της Μητέρας του να έχει γίνει real estate;;;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου