Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

Αθάνατες ελληνικές ταινίες


Και μόνο να διαβάσετε τον κατάλογο των ταινιών που περιλαμβάνονται στη σημερινή παρουσίαση είναι αρκετό για να μεταφερθείτε σ’ εκείνες τις ανεπανάληπτες δεκαετίες που σφράγισαν ανεξίτηλα τον ψυχισμό μας και ταυτίστηκαν με τη νεότερη ελληνική πολιτισμική φυσιογνωμία. Πόσω μάλλον αν έχετε το χρόνο να (ξανα)παρακολουθήσετε ορισμένες  από αυτές… «Οι Γερμανοί ξανάρχονται», «Μανταλένα», «Τα κίτρινα γάντια», «Η δεσποινίος Διευθυντής», «Ο κατήφορος», «Λαός και Κολωνάκι», «Η Λίζα και η άλλη», «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση;», «Τζένη-Τζένη», «Κάτι να καίει» κ.ά. Λογοθετίδης, Βουγιουκλάκη, Καρέζη, Παπαμιχαήλ, Βέγγος, Φωτόπουλος, Ηλιόπουλος, Αλεξανδράκης, Βουτσάς, Γκιωνάκης, Κωνσταντάρας, Σταυρίδης, Παπαγιαννόπουλος, Βασιλειάδου, Χορν,  Κούρκουλος, Κωνσταντίνου, Ρίζος, Λάσκαρη, Χατζηχρήστος και τόσοι άλλοι, εξίσου σημαντικοί, παρελαύνουν στην οθόνη σας σαν να μην πέρασε από τότε ούτε μια μέρα και μας κάνουν να νοιώθουμε κι εμείς όπως τότε ΟΛΟΙ μαζί… 

 

74  ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

 

 

 ΧΤΥΠΟΚΑΡΔΙΑ ΣΤΟ ΘΡΑΝΙΟ Βουγιουκλάκη Παπαμιχαήλ
H Λίζα είναι μια μαθήτρια, που προσποιείται την άρρωστη για να μην πάει στο σχολείο, επειδή είναι αδιάβαστη. Οι γονείς της ανησυχούν για την υγεία της και κα...
 
 Ο ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟΣ Φωτόπουλος
 
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΞΥΠΝΗΜΑ Λογοθετίδης
 
Η ΝΕΡΑΪΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ Βουγιουκλάκη Παπαμιχαήλ (έγχρωμο)
 
Η ΠΡΟΞΕΝΗΤΡΑ Βασιλειάδου Μπριόλας Μοσχονά
 
Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ Φωτόπουλος
 
ΝΑΤΑΝΕ ΤΟ 13αρι ΝΑ ΠΕΦΤΕ ΣΕ ΜΑΣ! Ηλιόπουλος, Παπαγιαννόπουλος, Ματζουράνη
 
ΤΡΕΙΣ ΤΡΕΛΛΟΙ ΓΙΑ ΔΕΣΙΜΟ Πάντζας Σταυρίδης Στυλιανοπούλου
 
ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Καρέζη Καζάκος (έγχρωμο)
 
ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ Κούρκουλος Παπανίκα
 
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ Κωνσταντίνου
 
Ο ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ Φωτόπουλος Ηλιόπουλος Βασιλειάδου
 
ΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙ ΓΙΑ ΔΥΟ Αλεξανδράκης Λάσκαρη Βουτσάς
Ο ΤΕΤΡΑΠΕΡΑΤΟΣ Χατζηχρήστος Γκιωνάκης Ρίζος
 
ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ ΑΛΗΤΕΣ Βουγιουκλάκη Ρίζος Στολίγκας
 
ΤΗΣ ΖΗΛΕΙΑΣ ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ Κωνσταντάρας Κοντού
 
ΨΗΛΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΧΙΤΛΕΡ Βέγγος Καλογήρου
 
ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΘΑΝΑΣΗ Βέγγος Γώγου
 
ΑΓΑΠΗΣΑ ΜΙΑ ΠΟΛΥΘΡΟΝΑ Βουτσάς Ερήμου Γιουλάκη
 
ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΟ ΒΙΕΤΝΑΜ Βέγγος Φόνσου Τζανετάκος
 
 
ΒΟΗΘΕΙΑ - ΘΒ Ο ΦΑΝΕΡΟΣ ΠΡΑΚΤΩΡ Βέγγος
 
ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ Βέγγος Φούντας
 
ΤΑ ΔΥΟ ΠΟΔΙΑ Σ' ΕΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙ Βαλσάμη Κομνηνός
 
ΕΡΩΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Κωνσταντάρας Γκιωνάκης Καλαντζοπούλου Πάντζας
 
ΕΝΑ ΒΟΤΣΑΛΟ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ Λογοθετίδης Λιβυκού
 
ΠΑΡΕ ΚΟΣΜΕ Βέγγος
 
ΕΝΑΣ ΒΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ Ευθυμίου Διαλυνά Μπάρκουλης Παπαγιαννόπουλος
 
Η ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Καρέζη Αλεξανδράκης Παπαγιαννόπουλος
 
ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΩΝΑΚΙ Χατζηχρήστος Αναλυτή Κακαβάς
 
Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΗΣ ΦΑΜΠΡΙΚΑΣ Φόνσου Ληναίος Ρίζος
 
 
ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΧΤΥΠΑ Η ΚΟΥΔΟΥΝΑ Βουτσάς Παπαγιαννόπουλος Βαλσάμη
 
Ο ΠΑΠΑΤΡΕΧΑΣ Βέγγος
 
Ο ΣΠΑΓΓΟΡΑΜΕΝΟΣ Κωνσταντάρας Ρουσσέα Μπάρκουλης
 
ΤΙ 30...ΤΙ 40...ΤΙ 50 Κωνσταντάρας Διαλυνά
 
Ο ΚΑΤΗΦΟΡΟΣ Λάσκαρη Κούρκουλος Καλαντζοπούλου Βουλγαρίδης Βουτσάς
 
Η ΣΤΕΦΑΝΙΑ  Λάσκαρη Φωκάς Βουρνάς Διαμαντίδου
 
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ Κωνσταντάρας Παπαγιανόπουλος Λινάρδου
  
ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ Ηλιόπουλος Βλαχοπούλου Παπαγιανόπουλος Ντούζος
 
ΚΑΤΙ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ Κωνσταντάρας Αρβανίτη Παπαγιαννόπουλος Βαλσάμη (έγχρωμο)
 
Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΚΙ Ο ΑΛΗΤΗΣ Βουγιουκλάκη Παπαμιχαήλ Παπαγιαννόπουλος
 
Η ΒΙΛΛΑ ΤΩΝ ΟΡΓΙΩΝ Κωνσταντάρας Αναλυτή Παοαγιανόπουλος
 
ΕΝΑ ΕΞΥΠΝΟ...ΕΞΥΠΝΟ ΜΟΥΤΡΟ Βουτσάς Αυλωνίτης Ρίζος
 
ΕΝΑ ΤΑΝΚΣ ΣΤΟ ΚΡΕΒΒΑΤΙ ΜΟΥ Βουτσάς Μαυρομάτη
 
ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ ΧΑΡΕΜΙ Βλαχοπούλου Εξαρχάκος Σειλινός (έγχρωμο)
 
ΜΙΑ ΖΩΗ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ Σανσόν Χορν Τσαγανέας Χριστοφορίδης Διανέλλος Παπαγιαννόπουλος
 
ΜΙΑ ΙΤΑΛΙΔΑ ΑΠ' ΤΗΝ ΚΥΨΕΛΗ Κοντού Αλεξανδράκης Γιουλάκη Νικολαϊδης Παπανίκα (έγχρωμο)
 
Η ΚΑΦΕΤΖΟΥ Βασιλειάδου Φωτόπουλος Αυλωνίτης Γιούλη
 
Η ΚΟΜΗΣΣΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ Βλαχοπούλου Αλεξανδράκης Γαληνέα (έγχρωμο)
 
Η ΛΙΖΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ Βουγιουκλάκη Κωνσταντάρας Βέγγος Πάντζας Διανέλλος Μαλούχος
Η ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ Ηλιόπουλος Μαυροπούλου Τσαγανέας
 
 
Η ΚΥΡΑ ΜΑΣ Η ΜΑΜΜΗ Βασιλειάδου Μακρής Παπαμιχαήλ Καλογεροπούλου Βουτσάς Διανέλλος
 
Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΛΕΥΤΕΡΑΚΗΣ Ηλιόπουλος Βουτσάς Κοντού Κωνσταντίνου Τσαγανέας
 
Ο ΚΑΤΕΡΓΑΡΗΣ Εξαρχάκος Βαλσάμη Μιχαλόπουλος Καλογήρου Γιουλάκη Τσιβιλίκας Βουρνάς
 
ΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ Ηλιόπουλος Χατζηχρήστος Καραγιάννη Λιάσκου Ρίζου Γιουλάκη
 
5.000 ΨΕΜΜΑΤΑ Κωνσταντίνου Παπαγιανόπουλος Νοταρά Τζανετάκος Τσαγανέας
 
ΠΑΝΙΚΟΣ Καζάκος Αντωνόπουλος Ρούμπου Καλογήρου
 
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ Βουγιουκλάκη Κούρκουλος Στυλιανοπούλου
 
ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ  Βουγιουκλάκη Παπαμιχαήλ Ζερβός Βέγγος
 
ΙΛΙΓΓΟΣ Λάσκαρη Αλεξανδράκης Ζουμπουλάκη Βουρνάς Γεωργίτσης Λιβυκού Χέλμη
 
ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ Κούρκουλος Ρουσσέα Βόγλης Κατράκης
 Τζένηπ 
ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ Κούρκουλος Λιβανού Κατράκης Καλογήρου (έγχρωμο)
 
ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΠΙΣΩ Καζάκος Αντωνόπουλος Σταθοπούλου Καλογήρου
 
ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΟΙ ΧΑΝΤΡΕΣ Λάσκαρη Βουτσάς Καραγιάννη Γεωργίτσης Βογιατζής Χρονοπούλου (έγχρωμο)
 
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ  Λογοθετίδης Λιβυκού Βασιλειάδου
 
ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ Οικονομίδης Ηλιόπουλος Λίντα Αυλωνίτης Βασιλειάδου Ρίζος Τσαγανέας
 
ΕΛΑ ΣΤΟ ΘΕΙΟ Γιούλη Σταυρίδης Φωτόπουλος  Βρανά
 
Σ' ΑΓΑΠΩ Βουγιουκλάκη Αντωνόπουλος Γαλανός Αρβανίτη (έγχρωμο)
 
ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ Σταυρίδης Φωτόπουλος Κοντού Βούρτση Ζερβός Γκιωνάκης
 
ΤΖΕΝΝΗ-ΤΖΕΝΝΗ Καρέζη Μπάρκουλης Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντάρας (έγχρωμο)
 
ΤΟ ΚΟΡΟΪΔΑΚΙ ΤΗΣ ΠΡΙΓΚΙΠΕΣΑΣ Παράβας Εξαρχάκος Αρβανίτη Προκοπίου Ιωαννίδου Γιουλάκη (έγχρωμο)
 
 
ΤΟ ΚΛΩΤΣΟΣΚΟΥΦΙ Βουγιουκλάκη Αλεξανδράκης Ληναίος Βέγγος Καββαδία
 
 
Η ΨΕΥΤΡΑ Βουγιουκλάκη Αλεξανδράκης Παπαγιανόπουλος Βουτσάς Λιάσκου Διανέλλος
 
ΤΟ ΔΟΛΩΜΑ Βουγιουκλάκη Αλεξανδράκης Ηλιόπουλος Βουλγαρίδης Μπάρκουλης (έγχρωμο)
 
ΕΓΩΪΣΜΟΣ Λάσκαρη Ρουσσέα Φωκάς Βουλγαρίδης Αντωνόπουλος Τζανετάκος
 
ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Αλεξανδράκης Λάσκαρη Χρονοπούλου Ρηγόπουλος Χέλμη
 
ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ Ηλιόπουλος Αλεξανδράκης Παπαγιαννόπουλος Προκοπίου Πρέκας Γιουλάκη
 
ΤΗΣ ΚΑΚΟΜΟΙΡΑΣ Χατζηχρήστος Ρίζος Δούκας Νέζερ
 
Ο ΔΑΣΚΑΛΑΚΟΣ ΗΤΑΝ ΛΕΒΕΝΤΙΑ Βουτσάς Παπαγιαννόπουλος Ερήμου Φιλιππίδης (έγχρωμο)
 
ΤΟΝ ΑΡΑΠΗ ΚΙ ΑΝ ΤΟΝ ΠΛΕΝΕΙΣ... Βουτσάς Ρίζος
 
ΛΟΛΑ Καρέζη Κούρκουλος Παπαγιαννόπουλος Ζερβός Βογιατζής Διανέλλος Καλογήρου
 
 
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ Βλαχοπούλου Βουτσάς Καραγιάννη Ντούζος Λιάσκου Δαλέζιου Προκοπίου Βογιατζής1 Βογιατζής2 (έγχρωμο)
 
ΚΑΤΙ ΝΑ ΚΑΙΕΙ Ηλιόπουλος Βλαχοπούλου Καραγιάννη Λιάσκου Ναθαναήλ Νέγκας Βουτσάς (έγχρωμο)

...

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2016

Ριγκολέττο του Βέρντι στη Λυρική Σκηνή


Η όπερα του Τζουζέπε Βέρντι Ριγολέττος έκανε πρεμιέρα στη Λυρική Σκηνή στο κατάμεστο θέατρο Ολύμπια. Η ιστορία διαδραματίζεται στην Ιταλία του Μουσολίνι. Η τραγική ιστορία του γελωτοποιού του Δούκα ο οποίος γίνεται άθελά του παιδοκτόνος, στην προσπάθειά του να πάρει εκδίκηση για την ατίμωση της κόρης του Τζίλντα. Η διανομή ήταν εξαιρετική. Ο Γιώργος Πλατανιάς έχει ερμηνεύσει το ρόλο του Ριγολέττου σε πολλές διεθνείς λυρικές αίθουσες και ήταν εξαιρετικός. Το υπόλοιπο καστ Στον ρόλο του Δούκα της Μάντοβας εναλλάσσονται οι διακεκριμένοι τενόροι της ΕΛΣ Γιάννης Χριστόπουλος και Αντώνης Κορωναίος. Την Τζίλντα ερμηνεύουν οι διαπρεπείς ελληνίδες υψίφωνοι Βασιλική Καραγιάννη και Μαρία Μητσοπούλου. Στον ρόλο του Σπαραφουτσίλε ο βαθύφωνος Πέτρος Μαγουλάς, ενώ στον ρόλο της Μανταλένας η Μαρισία Παπαλεξίου και η Ελένη Βουδουράκη. Μαζί τους μια πλειάδα Ελλήνων μονωδών της ΕΛΣ. Την Ορχήστρα της ΕΛΣ διευθύνει ο αρχιμουσικός Ηλίας Βουδούρης, τη Χορωδία της ΕΛΣ ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος, την αναβίωση της σκηνοθεσίας υπογράφει ο Ίων Κεσούλης, την κινησιολογία η Δέσποινα Τσουκαλά, τους φωτισμούς ο Τζουζέππε Ντι Ιόριο και την επιμέλεια φωτισμών ο Δημήτρης Κουτάς. Η Ελλάδα έχει σφυγμό στο λυρικό θέατρο. Εξυπακούεται πως πρέπει να δείτε αυτήν την καταπληκτική παράσταση. 

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Τα σινεμά της Αθήνας ένα πολύ καλό βιβλίο

πηγή: http://flix.gr/news/ta-sinema-ths-athhnas-ena-yperoxo-biblio-gia-toys.html

«Τα Σινεμά της Αθήνας» ένα υπέροχο βιβλίο για τους Αθηναϊκούς κινηματογράφους από τον Δημήτρη Φύσσα

BUZZ 10 ΟΚΤ 2013  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος      
Πρόκειται για ένα αλφαβητικό λεξικό 960 σελίδων που περιλαμβάνει 650 λήμματα και αναφέρεται σε 550 κινηματογράφους της Αθήνας, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν πάψει να υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια.
Οπως λέει ο συγγραφέας, στο βιβλίο συμπεριλαμβάνονται «Όλων των ειδών οι κινηματογράφοι: χειμωνιάτικοι και θερινοί, εντοπισμένοι και μη, λαϊκοί και κυριλέ, κανονικοί και τσοντάδικα, διατηρητέοι και όχι, βραχύβιοι και μακρόβιοι, κατεδαφισμένοι, κουφάρια ή σε λειτουργία κλπ».
Για την δημιουργία του βιβλίου, ο Δημήτρης Φύσσας χρειάστηκε να επενδύσει «10 χρόνια δουλειάς: επιτόπια έρευνα σε οικόπεδα, 300 περίπου προφορικές μαρτυρίες (άνθρωποι του κλάδου συν θεατές), προγράμματα, εισιτήρια, εφημερίδες, βιβλία, μπλογκ, χειρόγραφα, σκίτσα, περιοδικά, φιλμ».
Το κάθε λήμμα περιλαμβάνει την ονομασία και την διεύθυνση του κινηματογράφου, πληροφορίες και στοιχεία, ερευνητικά περιστατικά, προσωπικές, λογοτεχνικές ή κινηματογραφικές αναφορές, κάποιες από τις ταινίες που έχει προβάλει, σχόλια για τον χώρο, προσωπικές μαρτυρίες ή αναφορές στον τύπο.
Ενδεικτικά για τον κινηματογράφο Αθηναϊκόν, διαβάζουμε ανάμεσα σε άλλα από ένα άρθρο του «Κινηματογραφικού Αστήρ» του 1927: «Αι πρώται θέσεις του... είναι στρωμένες με πέτσινα καθίσματα... Αξίζει να τονίσωμεν την ωραίαν Πιανόλαν εις την θέσιν της μουσικής… Έχει ταξιθέτρια... Ο κόσμος που συχνάζει εις αυτό δεν είναι μεν αριστοκράτης, δεν είναι όμως και ολωσδιόλου αγροίκος... Αποτελεί εξαίρεσιν εις τα άλλα συνοικιακά... από απόψεως ευπρεπείας, τάξεως, καθαριότητος και πολιτισμού».
Περισσότερο από ένα λεπτομερές και αναλυτικό εγχειρίδιο καταγραφής των ίδιων των αιθουσών όμως, το βιβλίο είναι κάτι πολύ περισσότερο, ένα γοητευτικό αφήγημα της ίδιας της ιστορίας της Αθήνας, και συχνά ένα μυθιστορηματικής και αγωνιώδους υφής ανάγνωσμα.
Διαβάζουμε στο λήμα για τον υπαίθριο κινηματογράφο «Ροζάν» που βρισκόταν κάποτε στην Νεάπολη «Τις απαραίτητες εξηγήσεις μου τις έδωσε ο Τάκης Κατσάμαντος, λουλουδάς στη γωνία του πάρκου, επί της Ασκληπιού, ντόπιος Νεαπολίτης, άνθρωπος πρόθυμος και ακριβής. Με ξενάγησε στο χώρο και μου είπε τα εξής: «Εδώ πράγματι ήταν το ‘Ροζάν’. Αλλά κατείχε μόνο το ψηλότερο από τα δύο επίπεδα, αυτό όπου βλέπεις την παιδική χαρά. Ήταν περίπου τριγωνικό, πολύ μικρό, με την οθόνη προς το Λυκαβητό. Οι πλάτες των θεατών βλέπανε την Ασκληπιού. Οι θεατές μπαίνανε από το πλάι. Σώζεται η αποθηκούλα του είναι η πόρτα αυτή που βλέπεις προς το βουνό. Είχε πάρα πολύ πράσινο. Η πλατεία στο χαμηλότερο επίπεδο δεν ανήκε στο σινεμά, ήταν ένα άλλο οικόπεδο. Δηλαδή το σινεμά δεν έβγαινε στην Ασκληπιού, κατάλαβες; Όταν έκλεισε το ‘Ροζάν’ και το φάγανε, τα δυο οικόπεδα ενώθηκαν και ο Δήμος έκανε το παρκάκι. Σήμερα, ο Δήμος και η εκκλησία είναι στα δικαστήρια: ο μεν για να το διατηρήσει, η δε για να να χτίσει εκκλησία». Άλλοι περίοικοι με πληροφορούν (ανωνύμως εννοείται, λόγω αντικειμένου) ότι η ξακουστή Γαβριέλα, που έμενε λίγο πιο πέρα, ερχότανε ενίοτε εδώ- κι άμα έβρισκε κάνα φτωχαδάκι, του ξηγιότανε και καμιά αγαθοεργία».
Διαβάστε ολόκληρο το βιβλίο πιο κάτω και ως ανταπόδοση ο συγγραφέας του Δημήτρης Φύσσας, ζητά μόνο την βοήθειά σας στην διάδοσή του και την μελλοντική του βελτίωση περιμένοντας διορθώσεις προσθήκες και ιδέες στο d.fyssas @ gmail.com.


Διαβάστε ακόμη:

Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Λουλούδια μια ταινία από τη χώρα των Βάσκων

Πλησιάζοντας το τέλος της φετινής κινηματογραφικής περιόδου με τις ταινίες που ξεχώρισαν την χρονιά που πέρασε, οι κινηματογραφικές αίθουσες προβάλλουν και ταινίες που διακρίνονται για την τεχνική τους και την "διαφορετική" σκηνοθεσία τους  για να προσελκύσουν το κοινό. Η ταινία Λουλούδια είναι η περυσινή πρόταση της Ισπανίας για το όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και είναι μια διαφορετική ταινία από τις άλλες. Με πολλά μονοπλάνα συνδεδεμένα μεταξύ τους αφηγείται μιά ιστορία που τη συνδέουν πολλές ανθοδέσμες και τρεις γυναίκες οι οποίες συνδέονται με έναν άντρα. Μοιάζει με βουβή ταινία με διαλόγους στη βασκική διάλεκτο και πολλά συναισθήματα που βγάζουν τα πρόσωπα των ηθοποιών. Απευθύνεται σε λίγους. Δεν είναι πολύ εύκολη η μετάβαση από την κινούμενη κάμερα στην στατική κάμερα. Είναι σίγουρα ταινία για σινεφίλ και αφήνει το θεατή να σκεφτεί ότι θέλει. Για την απώλεια, για την ανάμνηση, για το πως σβήνει ένα πρόσωπο από τη ζωή μας μετά το θάνατό του. Για την ρουτίνα που αναζητεί χαραμάδες φωτός για να κρατηθεί κλπ. Μην σας παρασύρει ο τίτλος. Δεν είναι ταινία ..... για την πρωτομαγιά και τον εύκολο ρομαντισμό. Απηχεί την πεζή καθημερινότητα από την οποία πάρα πολύ δύσκολα ξεφεύγει ο σημερινός πιεσμένος άνθρωπος.

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Είναι Απόκριες μην το ξεχνάμε.....και ο Σουρής είναι πάντα επίκαιρος.


Γ. ΣΟΥΡΗΣ : ΠΕΡΙ ΚΩΛΩΝ !!!

 Ο …ΤΗΣ ΚΑΡΟΛΙΝΑΣ ΚΩΛΟΣ !

Όμηρος ψάλλει την ωδήν του ήρωος ηρώων
Βιργίλιος τον πλάνητα Αινεία μετά Τρώων
Την των Μογγόλων στρατιάν ο Τορκουάτος ψάλλει
Την Λάουραν την τρυφεράν Πετράρχης άδων πάλλει.
Άλλοι υμνούν τας ευωδιάς ανθέων μυροβόλων
Κι εγώ υμνώ τον πάνσεπτον της Καρολίνας κώλον.

Ζευς, Πυραμίδες, Κήποι κρεμαστοί, ο Κολοσσός της Ρόδου
της Κρήτης ο Λαβύρινθος ο δυσχερούς εξόδου,
ο της Αρτέμιδος ναός, ο τάφος του Μαυσώλου
επτά το πάλαι θαύματα ήσαν του κόσμου όλου,
πλην όγδοον και σύγχρονον, θεώμενον δυσκόλως
είναι ο δυσπερίγραπτος της Καρολίνας κώλος.

Είναι λευκόν, κατάλευκον το γάλα των προβάτων
λευκόν το κρίνον το ανθούν εντός αγρών αβάτων
και των ορέων η χιών λευκή κι αστραποβόλος
αλλ' όχι ως ο πάλλευκος της Καρολίνας κώλος.

Όλα μετρούνται επί της γης, μεγέθη και ποσότης
μετράται μέχρι σπιθαμής, της γης η καμπυλότης,
η των αστέρων διάμετρος, του ουρανού ο θόλος,
πλην ουχ ο αλαβάστρινος της Καρολίνας κώλος.

Ω τορνευτέ και έκπαγλε της Καρολίνας κώλε!
Γονυπετείς προσπίπτωμεν προ σου όλοι και όλαι.
Στων αρωμάτων τας πνοάς, στους βροντερούς σου κρότους,
την όσφρησιν και ακοήν έχομεν, ναι, ατρώτους!..


Και άπαξ ευρισκόμεθα εις τας ...παρακωλίους περιοχάς ας αναγνώσωμεν και ένα έτερον πόνημα του ανδρός, όστις υποψιάζομαι ότι έπασχε από...κωλικούς!!! 
«Κώλοι πολλοί υπάρχουνε εις το ωραίον φύλον,
με σχήματα διάφορα σε μέγεθος ποικίλλον
Κώλοι χοντροί, κώλοι λεπτοί, κώλοι απαλοί κι αφράτοι,
κώλοι σα ζύμη μαλακοί και κώλαροι τριζάτοι,
κώλοι σκληροί σαν πέτρινοι και άλλοι λαστιχένιοι,
κώλοι δροσάτοι, τροφαντοί και κώλοι μαραμένοι,
κώλοι μεγάλοι σαν βουνά και κώλοι μια χουφτίτσα,
κώλοι που 'χουν κουνήματα και κάνουνε καπρίτσια
κώλοι σαν τάβλα επίπεδοι, κι άλλοι ψηλά βαλμένοι,
κώλοι σαν φράπες τουρλωτοί και κώλοι κρεμασμένοι,
κώλοι κομψοί, συμμετρικοί και περιποιημένοι
και κώλοι ασουλούπωτοι, «μπόγοι κακοδεμένοι».
Κώλοι σαν τριαντάφυλλο και κώλοι σαν αχλάδι,
κώλοι που προκαλούν κλοτσιά κι άλλοι που θέλουν χάδι
Κώλοι σαν αλαβάστρινοι, που μοιάζουν με καθρέφτη
κώλοι που θέλουν φίλημα κι άλλοι που θέλουν νέφτι
κώλοι σπανοί, δασύτριχοι, κώλοι σαν κολλιτσίδες
και κώλοι που στενάζουνε από αιμορροΐδες.
Κώλοι ακριβοί, κώλοι φτηνοί, μονάχα δυο παράδες
και κώλοι που προσφέρονται εις τους κ@λομπαράδες
κώλοι «τοιούτων» , ευτραφείς, μοσχοπουδραρισμένοι,
και κώλοι απλησίαστοι γιατ 'είναι λερωμένοι.
Κώλοι αριστουργήματα, όλο καλλιγραφία
και κώλοι σαν της μυλωνούς την ανορθογραφία.
Κώλοι που σε ζαλίζουνε σαν τους κρυφοκοιτάς
και που σε κάνουνε να λες.. «ή ταν ή επί τας»!
Κώλοι οπού το βλέμμα σου δεν ξεκολλά ευκόλως
που τους θωρείς όταν περνούν κι αναφωνείς: «Τι κώλος!»